Rendement Beheer Nederland B.V. – KvK 86908383
Algemene Voorwaarden
We willen graag een prettige samenwerking aangaan, en vinden het
daarom belangrijk dat we duidelijk afspreken wat we van elkaar kunnen
verwachten. Dit staat opgesomd in de onderstaande algemene
voorwaarden. Samengevat komen de algemene voorwaarden op het
volgende neer:

Rendement Beheer Nederland helpt mee met de energietransitie.
Rendement Beheer Nederland helpt onder andere door het aanbieden van
Service contract en een keurmerk op het gebied van zonnepanelen.
Jaarlijks komt een medewerker van Rendement Beheer Nederland bij u thuis
langs om uw installatie te inspecteren en u vervolgens een nieuwe versie van
het “RBN keurmerk” te geven. Wij controleren uw omvormer, meterkast en
aansluitingen, waardoor wij een goed beeld krijgen van uw rendement, tijdens
deze controle sporen wij eventuele defecten meteen op.
Daarmee worden storingen en defecten verholpen en kan eventuele grote
schade voorkomen worden en bent u als consument gegarandeerd van
rendement.

Rendement Beheer Nederland helpt u met de afwikkeling van eventuele
garantie aanvragen bij fabrikanten en kan ook ter plaatse schade herstellen.
Mocht er in de tussentijd onverhoopt iets gebeuren met uw zonnepanelen,
dan kunt u altijd bellen, dan komt er een medewerker bij u kijken wat er aan de
hand is en stelt hij een adviesrapport op.
Het doel van Rendement Beheer Nederland is zorgen dat uw duurzame
apparatuur zo goed mogelijk functioneert en daarmee het maximale
rendement voor u realiseert.
Herstelkosten tot 500 euro arbeidskosten en materiaalkosten vergoeden wij
gratis (behalve de omvormer en de panelen, die vaak binnen de
fabrieksgarantie vallen).
Mocht er in de tussentijd onverhoopt iets gebeuren met uw zonnepanelen,
dan kunt u altijd bellen, dan komt er een medewerker bij u kijken wat er aan de
hand is en stelt hij een adviesrapport op. In dat adviesrapport staat wat er
precies aan de hand is en wat het kost om het te laten repareren door
Rendement Beheer Nederland (tot 500 euro herstelkosten helpen wij u gratis).
U kunt dat rapport eventueel ook naar een derde partij sturen, die kunnen op
basis van dat rapport meteen een goede offerte uitbrengen.

Het doel van Rendement Beheer Nederland is zorgen dat uw duurzame
apparatuur zo goed mogelijk functioneert en daarmee het maximale
rendement voor u realiseert.
Heeft u na het lezen van deze algemene voorwaarden nog vragen, neemt u
dan gerust contact met ons op. U kunt ons mailen
op info@rendementbeheernederland.nl of bellen op 0575 – 75 7087.

Artikel 1. Definities
Artikel 1: Definities en begripsbepalingen In deze voorwaarden wordt verstaan
onder:
1. Bedrijf: Rendement Beheer Nederland BV, wederpartij van de Klant bij de
Overeenkomst.
2. Klant: degene, die een Abonnement met het Bedrijf heeft afgesloten.
3. Inspecteur & Installateurs: NEN3140 / NEN1010 en VCA gecertificeerde
inspecteurs en installateurs.
4. Abonnement: de overeenkomst tussen Klant en het Bedrijf die het Bedrijf
verplicht tot het verrichten van controles en het hulp bieden bij oplossen van
eventuele storingen volgens de bij het Abonnement behorende
productbeschrijving.
5. Storing: een gebrek aan het Toestel en / of Randapparatuur, of een
onderdeel daarvan, waardoor adequaat functioneren ervan niet meer
mogelijk is.
6. Service: het geheel aan handelingen, behorende bij het uitvoeren van
Onderhoud en het verhelpen van Storingen, conform de richtlijnen van de
fabrikant.
7. Materiaalkosten: kosten, die aan een Klant in rekening worden gebracht
voor materialen, die niet in het Abonnement zijn inbegrepen.
8. Toestel: een apparaat ten behoeve van het opwekken van energie,
verwarming, warmwaterbereiding en / of mechanische afzuiging, drogen,
koeling, enz.
9. Toestelonderdelen: onder Toestelonderdelen genoemd in de
productbeschrijving bij de abonnementen worden verstaan alle onderdelen
die zich binnen de mantel van de toestelbehuizing bevinden.
10. Serviceonderdelen: onder Serviceonderdelen genoemd in de
productbeschrijving bij de abonnementen worden verstaan de Omvormer, de
monitoring stick, de meterkast (alle bij de installatie behorende schakelaars in
de meterkast), de panelen, e. connectoren, e. optimizers en Micro-omvormers.

Artikel 2. Toepasselijkheid Algemene
Voorwaarden
1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanvragen en
overeenkomsten betreffende het afsluiten van een SERVICE- EN
ONDERHOUDSABONNEMENT. Indien andere voorwaarden op de Overeenkomst
van toepassing zijn prevaleren in geval van tegenstrijdigheid deze Algemene
Voorwaarden.
2. Afwijkingen van bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden ten gunste
van de Klant zijn slechts mogelijk indien dit schriftelijk tussen het Bedrijf en de
Klant wordt overeengekomen.
3. Deze Algemene Voorwaarden strekken mede ten behoeve van alle
natuurlijke en rechtspersonen waarvan het Bedrijf gebruik maakt of heeft
gemaakt bij het sluiten en/ of uitvoeren van de Overeenkomst.
4. Een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden wordt aan de Klant bij de
overeenkomst overhandigd. De geldende Algemene Voorwaarden liggen ook
ter inzage op het Bedrijf en staan op de website van het Bedrijf of worden op
verzoek toegezonden.

Artikel 3. Voorwaarden voor het sluiten van een
Abonnement
1. Het Toestel en / of de Randapparatuur respectievelijk de aan het Toestel
verbonden apparatuur en installatie, inclusief, de omvormer, de panelen,
kabels en aansluitingen, van de Klant dienen ten tijde van het sluiten van het
Abonnement in een goede staat van Onderhoud te verkeren en goed te
functioneren, één en ander ter beoordeling van het Bedrijf.
2. Het Toestel en / of de Randapparatuur dienen te voldoen aan de
voorschriften van de fabrikant. Het Toestel dient te zijn aangesloten
overeenkomstig de voorwaarden NEN 1010 en NEN 3140.
3. Het Toestel en / of de Randapparatuur dient asbestvrij te zijn. Indien toch
asbest wordt aangetroffen is het Bedrijf niet verplicht tot het sluiten van een
Abonnement over te gaan.
4. Het Bedrijf kan in overleg met de Klant het Toestel en / of de
Randapparatuur respectievelijk de aan het Toestel verbonden apparatuur en
installatie, inclusief de omvormer, de panelen, kabels en aansluitingen,
alvorens het Abonnement ingaat, op kosten van de (toekomstige) Klant eerst
controleren en zo nodig saneren op kosten van de Klant.

Artikel 4. Herroepingsrecht
1. Een SERVICE ABONNEMENT OVEREENKOMST kan binnen 14 dagen na
totstandkoming van de overeenkomst zonder opgave van redenen herroepen
of geannuleerd worden middels het algemene herroepingsformulier. Wilt de
KLANT gebruik maken van het herroepingsrecht en heeft de toestelinspectie al
plaatsgevonden, dan is de KLANT verplicht de kosten voor deze inspectie te
voldoen.
2. Indien de KLANT/consument een bedrag betaald heeft, zal het BEDRIJF dit
bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de herroeping
terugbetalen, onder aftrek van eventueel verschuldigde kosten van
toestelinspectie zoals hierboven staat vermeld.

Artikel 5. Tarieven
Alle door het Bedrijf genoemde tarieven zijn, tenzij anders schriftelijk vermeld,
per maand inclusief BTW. De tarieven kunnen door het Bedrijf worden
gewijzigd als vermeld in artikel 13.

Artikel 6. Verplichtingen van het Bedrijf
1. Het Bedrijf zal de met de Klant overeengekomen werkzaamheden als een
goed vakman uitvoeren.
2. Het Bedrijf zal in geval zich gebreken voordoen, deze zo spoedig mogelijk
verhelpen. Indien er reparaties nodig zijn buiten de werkingssfeer van het
Abonnement, zal niet tot uitvoering worden overgegaan tenzij de Klant
uitdrukkelijk met het uitvoeren van de werkzaamheden heeft ingestemd.
3. Van de in het kader van het Abonnement verrichte werkzaamheden, zal een
(digitale) werkstaat worden opgemaakt, die door de Klant voor akkoord moet
worden ondertekend.
4. Werkzaamheden buiten het kader van het Abonnement zullen aan de Klant
in rekening worden gebracht. Ook deze werkzaamheden worden op de
(digitale) werkstaat, als bedoeld in het vorig lid, vermeld.

Artikel 7. Inspectie
1. Het Abonnement omvat, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is
overeengekomen, inspectie van de installatie dat volgens de richtlijnen en
onderhoudssystematiek van Rendement Beheer Nederland dient te worden
uitgevoerd.
2. De inspectie van de installatie geschiedt periodiek op basis van het soort
en type installatie, met inachtneming van algemeen in de branche
geaccepteerde normen voor het veilig en doelmatig laten functioneren van
de installatie.
3. Tot de inspectie wordt tenminste gerekend:
a. Een periodieke inspectie volgens de richtlijnen en onderhoudssystematiek
van Rendement Beheer Nederland.
b. De inspectie per installatie geschiedt per installatie éénmaal per 12
maanden afhankelijk van de productvoorwaarden. De inspectie vindt feitelijk
niet eerder plaats dan 11 maanden na de laatste onderhoudsbeurt afhankelijk
van de productvoorwaarden, respectievelijk niet later dan 15 maanden
volgend op de laatste inspectie afhankelijk van de productvoorwaarden.
c. Het inspecteren van de omvormer, aansluitingen, meterkast.
d. De controle van het rendement, voor zover van toepassing.
e. Het melden aan de Klant indien de installatie niet voldoet aan de
veiligheidsvoorschriften.
f. Het zo nodig aanpassen van de installatie, voor zover van toepassing.
g. Het opmaken van een inspectierapport ten behoeve van de klant.
Niet tot de inspectie behoren de navolgende werkzaamheden:
h. Alle werkzaamheden die op het dak uitgevoerd dienen te worden.
i. Het vervangen of verplaatsen van panelen en/of omvormers.
j. Kabels vervangen.
k. Restoratie werkzaamheden aan de meterkast.
4. Het navolgende valt niet onder de terzake de Service– en
Onderhoudsabonnementen overeengekomen tarieven, en wordt in geval van
herstel c.q. vervanging bij afzonderlijke factuur door het Bedrijf aan de Klant in
rekening gebracht:
a. Het vervangen of verplaatsen van panelen en/of omvormers.
b. Kabels vervangen.
c. Restoratie werkzaamheden aan de meterkast.
d. Glasbreuk, krassen, schrammen en deuken.
e. Dakschade.
f. Appendages en accessoires die op het Toestel zijn aangesloten, doch geen
Toestelonderdeel zijn;
g. Defecten aan, verlies en beschadiging van het Toestel als gevolg van een
gebeurtenis die gewoonlijk verzekerd is onder een inboedelverzekering.
h. Storingen als gevolg van een defect/storing aan de omvormer.
j. Defecten en storingen als gevolg van het door de Klant niet nakomen van de
verplichtingen als vermeld in artikel 8.

Artikel 8. Storingen
1. Het Bedrijf is in geval van Storingen tijdens kantooruren bereikbaar.
2. Ingeval van Storingen aan een installatie zal het Bedrijf binnen 24 uur na de
melding van de Storing trachten de Storing te verhelpen, tenzij een
spoedeisend karakter ontbreekt.
3. Bij Storingen die onder de garantiebepalingen vallen van een Installateur
en / of fabrikant dient de Klant het garantiebewijs te tonen aan de
medewerker van het Bedrijf. Indien de Klant het garantiebewijs niet kan tonen,
is de Klant de kosten van het verhelpen van de Storing aan het Bedrijf
verschuldigd.
4. Storingen ten gevolge van toevallige of moedwillige beschadiging dan wel
onoordeelkundige bediening of ten gevolge van werk dat is uitgevoerd door
anderen dan het Bedrijf vallen buiten het Abonnement.
5. In geval van onterechte storingsmeldingen kan het Bedrijf voorrijkosten in
rekening brengen.

Artikel 9. Verplichtingen van de Klant
1. De Klant dient het Bedrijf in de gelegenheid te stellen de
overeengekomen werkzaamheden te verrichten en dient, op verzoek,
aansluitingsmogelijkheden voor de ten behoeve van de te verrichten
werkzaamheden benodigde elektra, gas en water ter beschikking te
stellen. De Klant dient ervoor zorg te dragen dat het Toestel en / of de
Randapparatuur, waaraan gewerkt moet worden, voor de medewerker
van het Bedrijf goed toegankelijk is.
2. De Klant verplicht zich:
1. Het Toestel te behoeden tegen beschadiging, waaronder
bevriezing;
2. Het Toestel te gebruiken overeenkomstig zijn aard en
bestemming en de door het Bedrijf en/of fabrikant gegeven
aanwijzingen voor het gebruik op te volgen. Schade die ontstaat
Rendement Beheer Nederland B.V. – KvK 86908383
door het niet opvolgen van de aanwijzingen komen voor rekening
van de Klant;
3. Van het niet of niet behoorlijk functioneren van het Toestel
onmiddellijk kennis te geven aan het Bedrijf;
4. Geen wijzigingen aan het Toestel aan te (laten) brengen en
daaraan geen controle-, onderhouds- of herstelwerkzaamheden
te (laten) verrichten anders dan door het Bedrijf;
5. De door of vanwege het Bedrijf aangewezen medewerkers en
installateurs in de gelegenheid te stellen het Toestel te
controleren, te onderhouden en/of te herstellen;
6. Bedrijfsmatig gebruik van het Toestel is slechts toegestaan indien
dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.
3. De Klant is verplicht om ervoor zorg te dragen dat het Bedrijf, nadat een
afspraak is gemaakt ter verhelping van een Storing en / of het uitvoeren
van Onderhoud, ook daadwerkelijk toegang verkrijgt tot het perceel
waarin het Toestel is geplaatst. Indien de Klant hiermee in gebreke blijft,
is het Bedrijf gerechtigd de gebruikelijke voorrijkosten in rekening te
brengen. Vervolgens is het de verantwoordelijkheid van de Klant de
Service alsnog te laten verrichten.
4. Indien de Klant het Toestel vervangt dient hij dit melden aan het Bedrijf.
Het lopende Abonnement wordt voortgezet.

Artikel 10. Betaling en kosten
1. De aan het Bedrijf op grond van het Abonnement toekomende tarieven
en bedragen dienen maandelijks middels automatische incasso te
worden voldaan en worden op de 26e van de maand afgeschreven van
de opgegeven bankrekening. Indien de bankrekening wijzigt dient de
Klant dit meteen schriftelijk door te geven aan het Bedrijf.
2. De vergoedingen voor werkzaamheden buiten het kader van het
Abonnement zullen apart in rekening worden gebracht door middel van
een machtiging tot automatische incasso of een aparte nota. Indien de
Klant niet instemt met automatische incasso ontvangt de Klant een
factuur en worden extra administratiekosten in rekening gebracht.
3. De verplichting tot betaling van het Abonnement gaat in op de
ingangsdatum van het Abonnement.
4. Een nota dient door de Klant te worden voldaan binnen 14 dagen na
factuurdatum.
5. Bij niet tijdige of niet volledige betaling van de vergoedingen en/of
facturen wordt door het Bedrijf een aanmaning verzonden waarin de
Klant een termijn van 14 dagen krijgt om alsnog te betalen. In de
aanmaning wordt het bedrag aan incassokosten genoemd, dat na het
verstrijken van de termijn in rekening wordt gebracht. De incassokosten
bedragen 15 % met een minimum van € 40 over de eerste € 2500.
Alsdan is de Klant de administratie- en incassokosten op grond van
artikel 6:96 BW verschuldigd. Bij niet tijdige betaling is de Klant
bovendien de van toepassing zijnde wettelijke rente op grond van
artikel 6:119 BW verschuldigd.
6. Bij niet tijdige of niet volledige betaling van de vergoedingen en/of
facturen schort het Bedrijf al zijn verplichtingen, voortvloeiende uit het
Abonnement op, totdat alsnog door de Klant al hetgeen de Klant
verschuldigd is, betaald is.
7. Het niet-gebruiken van de installatie, alsmede het niet goed
functioneren van de installatie, levert geen redenen op voor staking dan
wel opschorting van de betalingsverplichting. Onder niet-gebruiken
wordt mede verstaan het niet kunnen gebruiken van de installatie
indien de elektriciteits-, water- en/of gaslevering, om wat voor reden
dan ook, is onderbroken.

Artikel 11. Duur en einde van het Abonnement
1. Een Abonnement gaat in op het tijdstip dat tussen het Bedrijf en de
Klant is overeengekomen en geldt voor een periode van twaalf
maanden. Het Abonnement wordt vervolgens steeds stilzwijgend
verlengd met twaalf maanden, tenzij het Abonnement met
inachtneming van het hierna volgende is opgezegd.
2. Het Abonnement kan door de Klant schriftelijk worden opgezegd
overeenkomstig de wijze waarop de overeenkomst is afgesloten en de
Klant een opzegtermijn van één kalendermaand in acht neemt.
3. In geval de Klant verhuist vervalt het Abonnement automatisch op de
dag van verhuizing, mits de verhuizing tijdig en schriftelijk is gemeld aan
het Bedrijf.
4. Het Bedrijf is te allen tijde gerechtigd het Abonnement tussentijds te
beëindigen indien de Klant toerekenbaar tekort schiet in de nakoming
van zijn verplichtingen.
5. De Klant is te allen tijde gerechtigd het Abonnement tussentijds te
beëindigen indien het Bedrijf aantoonbaar en toerekenbaar tekort
schiet in de nakoming van zijn verplichtingen zonder dat er sprake is
van overmacht.

Artikel 12. Aansprakelijkheid/schade
1. Het Bedrijf is behoudens opzet of grove schuld van het Bedrijf
aansprakelijk voor schade voor zover deze aan hem aantoonbaar en
toerekenbaar kan worden toegerekend tot een maximum bedrag
conform de dekking in de WA-polis van het Bedrijf.
2. Het Bedrijf is nimmer aansprakelijk voor welke gevolgschade dan ook.
Evenmin is het Bedrijf aansprakelijk voor schade als gevolg van
bevriezing, of leidinglekkage, of Storingen in het water-, gas- of
elektriciteitsnet.
3. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor schade indien de Klant het Bedrijf
niet in de gelegenheid heeft gesteld het reguliere Onderhoud uit te
voeren.
4. De Klant vrijwaart het Bedrijf voor claims van derden.

Artikel 13. Overmacht
Indien één van de partijen ten gevolge van overmacht, zoals bedoeld in het
Burgerlijk Wetboek, niet in staat is zijn verplichtingen na te komen, neemt hij
terstond contact op met de andere partij teneinde te bezien hoe tot een
redelijke oplossing gekomen kan worden.

Artikel 14. Wijziging voorwaarden en/of tarieven
1. Deze algemene voorwaarden en/of tarieven kunnen door het Bedrijf
worden gewijzigd. Wijzigingen treden eerst in werking 30 dagen na de
dag waarop de wijzigingen zijn bekend gemaakt, tenzij in de
bekendmaking een latere datum van in werking treden is vermeld.
Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds bestaande
abonnementen.
2. Als bekendmaking geldt een kennisgeving geplaatst op de website van
het Bedrijf minimaal 30 dagen voorafgaand aan de ingangsdatum van
de wijziging. Gewijzigde tarieven en/of voorwaarden liggen bij het Bedrijf
ter inzage en zijn aldaar kosteloos verkrijgbaar. Het Abonnement wordt
alsdan, met inachtneming van de wijziging, stilzwijgend voortgezet.
3. De Klant die na een wijziging van de algemene voorwaarden een
betaling verricht verklaart zich akkoord met de dan geldende gewijzigde
algemene voorwaarden.
4. Indien de Klant een wijziging in de algemene voorwaarden en/of
tarieven niet wenst te accepteren kan hij het Abonnement binnen één
maand na ingang van de nieuwe voorwaarden schriftelijk opzeggen.
5. De vergoedingen en tarieven, die ingevolge het Abonnement zijn
verschuldigd, kunnen worden verhoogd door het bedrijf. Wettelijke
verhogingen in BTW of van overheidswege opgelegde verhogingen
worden niet aangemerkt als tariefsverhoging.
6. Indien het Bedrijf een tariefsverhoging vaststelt welke meer is dan de
landelijke index in de branche -de indexering op basis van de Tabel
Regelingslonen Bouwnijverheid en Installatiebedrijven van het CBS zal
het Bedrijf de verhoging tenminste 30 dagen voor de invoering van de
verhoging aankondigen.

Artikel 15. Geschillen en toepasselijk recht
1. Op alle overeenkomsten en zaken verband houdend met de
overeenkomst of deze voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van
toepassing.
2. Eventuele geschillen tussen partijen zullen door de bevoegde rechter
worden beoordeeld.
3. Ongeldigheid of nietigheid van enige bepaling in de overeenkomst of
deze voorwaarden laat de geldigheid van de overige bepalingen in de
overeenkomst of deze voorwaarden, respectievelijk de daarin vervatte
geldige onderdelen onverlet. Partijen verbinden zich ertoe om, als dit
geval zich voordoet, de ongeldige bepaling door een naar zin en doel
overeenkomstige geldige bepaling te vervangen.

Artikel 16. Slotbepalingen
1. Deze algemene voorwaarden treden op 1 juli 2022 in werking. Met
ingang van die datum vervallen de tot dan geldende voorwaarden.
2. Deze algemene voorwaarden kunnen worden aangehaald als:
“Algemene voorwaarden Rendement Beheer Nederland BV Service- en
Onderhoudsabonnementen”.
3. Deze algemene voorwaarden staan op de website van het Bedrijf en
liggen bij het Bedrijf ter inzage en zijn aldaar op aanvraag kosteloos
verkrijgbaar.